ÉLETBENLÉTI IGAZOLÁS

 

Az ügyfél által személyesen benyújtott nyomtatványon (amelyet kérünk mindenképpen magával hozni az ügyintézéshez) a konzul a személyazonosítást követően hitelesíti az ügyfél aláírását vagy kézjegyét. Az életbenléti igazoláson az aláírás hitelesítése díjmentes. A hitelesítés feltétele, hogy a személyazonosságot érvényes útlevél, személyazonosító igazolvány vagy vezetői engedély bemutatásával igazolni tudja. Személyazonosító irat hiányában a hitelesítést nem tudjuk elvégezni. Az okmányok másolata a személyazonosításra nem fogadható el!

Az időpont igénylésére vonatkozóan ide kattintva találnak további információt. Az online időpontfoglalásnál az "Életbenlét igazolása" ügytípust kell kiválasztani. A személyek számánál azt kell megadni, hogy hány fő fog aláírni.

Életbenléti igazoláson aláírás hitelesítést az erre külön felhatalmazott tiszteletbeli konzulok is végezhetnek.

Nyugdíjfolyósító Igazgatóság az általa folyósított ellátásban részesülő, külföldön élő vagy tartózkodó személyes adatainak egyeztetését minden év márciusában kezdeményezi egy adategyeztetésre szolgáló nyomtatvány megküldésével. Az adategyeztetés céljából kiküldött nyomtatványt pontosan kitöltve, aláírva és hitelesíttetve, a kézhezvételtől számított egy hónapon belül vissza kell küldeni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a nyomtatványon az ellátásra jogosult személy sajátkezű aláírásának a hitelesítésére nem csak a konzul jogosult, hanem brit közjegyző, nyugdíjbiztosítási szerv, egyéb brit hatóság, nyugdíjpénztár, pénzforgalmi szolgáltató (bank) is. Ha az ellátásban részesülő személy az egészségi állapota vagy szociális helyzete miatt egészségügyi vagy szociális intézményben tartózkodik, akkor az adatok valódiságát az intézmény vezetője vagy orvosa is igazolhatja.