ÜGYFÉLKAPU ÜGYINTÉZÉS

 

1., Mi az ügyfélkapu?

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon az ugyfelkapu.gov.hu oldalon érhető el.

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.


2., Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?

A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció), 
  • korábbi ügyfélkapu törlése,
  • ügyfélkapu adatok módosítása.

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  1. Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
  2. Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ezután kérelmezi személyesen a konzulátuson az ügyfélkapu regisztrációt.

3., Kérelem benyújtása a konzulátuson

Az eljárás kizárólag személyesen intézhető, előzetes időpont foglalás mellett. Az időpontfoglalás módjára vonatkozóan ezen a weboldalon találnak bővebb információt. A foglalásnál az „Ügyfélkapu/3 NYT regisztráció” ügytípust kell kiválasztani.

Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:

  • adatlap aláírása (helyben biztosítjuk)
  • a személyazonosításra alkalmas és érvényes hatósági igazolvány
    • magyar állampolgárok esetében: személyazonosító igazolvány vagy útlevél vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú jogosítvány;
    •  EGT állampolgárok esetében: EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél; 
    •  más külföldi állampolgárok esetében: útlevél bemutatása szükséges.
  • Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím szükséges.

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.


4., Mit érdemes még tudni?

Személyes megjelenés esetén a regisztrációs szerv azonosítja az ügyfelet és létrehozza az Ügyfélkapuját. A sikeres regisztrációt követően – a megadott e-mail címre érkező – ún. egyszer használható aktiváló kód segítségével kell az Ügyfélkaput aktiválni.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat). A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes.

A Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével új, egyszer használatos aktiváló kódot lehet igényelni, mely 5 napig érvényes. A felhasználói nevet és jelszót védeni kell a jogosulatlan hozzáféréstől.

Az ügyfélkapu regisztráció során lehetőség van a proaktív szolgáltatás igénybevételére, melynek során a megadott e-mail címre értesítés érkezik a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, az útlevél, a kártya formátumú vezetői engedély, valamint a forgalmi engedély érvényességi idejének lejáratáról.



Ügyfélkapuval kapcsolatos további kérdés esetén keresse bizalommal a Közigazgatási Ügyfélvonalat az alábbi elérhetőségeken: