Amennyiben Magyarországon az útlevél/eSzemélyi iránti kérelem benyújtásakor azt kérte, hogy azt Magyarország Edinburghi Főkonzulátusára továbbítsák, vagy egyéb okiratot kérelmezett Magyarországon, magyar hatóságnál és az okirat kiküldését az edinburghi külképviseletre kérte, az útlevél/eSzemélyi, illetve okirat kézbesítéséért konzuli közreműködési díjat kell fizetni.
Kérjük, hogy amennyiben Magyarországról útlevet, vagy egyéb okiratot vár, úgy e-mailben küldje meg az alábbi adatokat a konzulátus e-mail címére (konz.edi@mfa.gov.hu):
- név, születési dátum;
- pontos lakcím az Egyesült Királyságban;
- milyen okmányt/okiratot vár Magyarországról;
- mikor adta be a kérelmét Magyarországon.
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL
Személyes okmányátvételre csak előzetes időpont egyeztetés alapján kerülhet sor. Az időpontfoglalás módjára vonatkozóan ezen a weboldalon találnak bővebb információt. A foglalásnál az „Elkészült magánútlevél/eSzemélyi, egyéb okirat átvétele" ügytípust kell kiválasztani. Az okmány átvételekor helyben fizetendő a konzuli közreműködés díja.
Az útlevél/eSzemélyi, egyéb okmány, okirat felvételéhez be kell mutatni az útlevél kérelmezésekor kapott igénylőlapot, valamint a kérelmező személyazonosításra alkalmas okmányát (útlevél, személyi igazolvány).
Ha a kérelmező még rendelkezik érvényes útlevéllel, eSzemélyivel vagy ideiglenes útlevéllel, kérjük azt átadni érvénytelenítés céljából (igény esetén az érvénytelenített magánútlevelet visszaadjuk).
Az okmányok személyes átvételére meghatalmazás útján is van lehetőség. A felsoroltak mellett a meghatalmazott útján történő felvételnek az alábbi feltételeket kell teljesítenie:
- a meghatalmazó által írt és aláírt meghatalmazás, amely tartalmazza a meghatalmazó részletes személyes adatait, a meghatalmazott személyes adatait és azt, hogy a meghatalmazás mire szól (a letölthető mintát megtalálja az oldal alján);
- a meghatalmazást két magyar állampolgárságú tanú hitelesíti (ők is aláírják tanúként a meghatalmazást; a tanúk lakcímét is szükséges a meghatalmazáson feltüntetni);
- a meghatalmazáshoz csatolni kell a magyar állampolgárságú tanúk érvényes személyi igazolványának, vagy érvényes útlevélének másolatát (FIGYELEM! Jogosítványt vagy más okiratot NEM fogadunk el!);
- a meghatalmazott rendelkezik érvényes személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel, és ezt bemutatja a személyes megjelenésekor.
AZ ÚTLEVÉL/ESZEMÉLYI, ILLETVE AZ EGYÉB OKMÁNYOK, OKIRATOK POSTÁZÁSA
A konzulátus az Egyesült Királyságon belül küld ki postai küldeményeket. Az útlevelek, egyéb okmányok, illetve okiratok postai kiküldésének feltételei:
- a konzuli közreműködés díj megfizetése (erre átutalással van lehetőség, kérjük a részletekért keressen bennünket a konz.edi@mfa.gov.hu e-mail címen);
- az okmány kérelmezésekor kapott igénylőlap, valamint a kérelmező személyazonosításra alkalmas okmánya (útlevél, személyi igazolvány) másolatának megküldése
- ha a kérelmező még rendelkezik érvényes útlevéllel, eSzemélyivel vagy ideiglenes útlevéllel annak megküldése az okmány érvénytelenítés céljából;
- saját névre megcímzett válaszboríték (bélyeg nem szükséges)
- amennyiben a korábbi magánútlevelét visszakéri, úgy az erre vonatkozó kérés.
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK [kérjük, hogy kéken fogó tollal szíveskedjen kitölteni, aláírni és keltezni (aláírás helye, ideje)]