Bajba jutott magyar állampolgárok halaszthatatlan vészhelyzet esetén 0-24 órában elérhetik a Konzuli Szolgálatot. Vészhelyzeti elérhetőségekért kattintson ide


KATTINTSON AZ IDŐPONTFOGLALÁSHOZ


MAGYARORSZÁG EDINBURGHI FŐKONZULÁTUSÁNAK ÜGYFÉLFOGADÁSI RENDJE

Ügyfélfogadási idő:
Kedden 10.00 - 13.00 között
Szerdán és csütörtökön: 13.00 - 16.30 között

Elkészült dokumentumok felvétele:
Kedden 14.00 - 16.30, szerdán és csütörtökön 10.00 - 12.00 között
(kivéve magyar és brit munkaszüneti napokat)
Az időpontfoglalással kérjük várja meg, hogy munkatársaink értesítsék az elkészült okmány kiérkezéséről.

Az ügyfélfogadás helyszíne: 25 Union Street, Edinburgh, EH1 3LR
(Google Maps oldalunk ide kattintva érhető el)

Magyarország Edinburghi Főkonzulátusán az ügyintézés - érdekvédelmi ügyektől eltekintve - előzetes időpontfoglaláshoz kötött! 


Mire figyeljek az időpontfoglalásnál?

Az időpont foglalása a https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu weboldalon keresztül, közvetlenül történik. Felhívjuk a figyelmet, hogy az online rendszerünkben naponta nyitunk meg újabb időpontokat. Ha egy nap betelik, a következő nap reggelén lehet újra próbálkozni a foglalással, de napközben is szabadulhatnak fel időpontok, ha valaki töröl egy foglalást. A konzulátus ügyintézői a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni.

Az ügyfélfogadási rendszerben az időpontfoglaláskor az alapügyet kell kiválasztani, az ahhoz kapcsolódó egyéb konzuli cselekmények (pl. házasság hazai anyakönyvezésekor a névviselési forma módosítására vonatkozó kérelem) ennek részét képezik. Önálló, külön időpontot kell ugyanakkor kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére. Minden ügyfél egy adott ügyre csak egy időpontot foglalhat. Ilyenkor az online rendszerünk nem engedi tovább, hanem figyelmezteti a korábbi foglalására.

Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. A kiválasztásnál a személyek számánál azt kell jelölni, hogy hány ügyfél ügyét intézik az adott időpontban. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell megadni, és egy főt kell kiválasztani, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie.

Annak érdekében, hogy minél több ügyfelünk számára biztosíthassunk időpontot, továbbá, hogy az ügyintézés a lehető leggördülékenyebb legyen, ügyfeleink segítségét is kérjük. Így a kérelmezőknek előkészített dokumentumokkal kell érkezniük - amennyiben ezzel kapcsolatban bármilyen kérdésük van, keressenek bennünket bizalommal a honlapon megadott elérhetőségeiken. Kérjük továbbá, hogy a megjelölt időpontra pontosan, a foglalt időpont kezdetére jelenjenek meg. Ha a foglalt időpontban nem tud megjelenni, mielőbb gondoskodjon az időpontja módosításáról vagy törléséről, amit a visszaigazoló emailben szereplő linkek segítségével lehet megtenni!

Konzuli hivatalunk számára továbbra is kiemelten fontos ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme, ezért javasoljuk az ügyfélfogadás során a maszk használatát. Amennyiben fertőzésre utaló tünetei vannak, vagy az időpontját megelőző 14 napon belül pozitív volt a COVID-19 teszteredménye kérjük, módosítsa a foglalását legalább 10 nappal későbbi időpontra, amelyet a lent található link segítségével tud megtenni. Amennyiben nem talál alkalmas időpontot kérjük, legyen szíves felvenni velünk a kapcsolatot a lenti elérhetőségeken.

Az egyes kérelmek bevételekor fizetendő illetékekről ügyfeleink itt találhat részletes információkat. Az illetékeket minden esetben kizárólag bankkártyával (illetve a hónap utolsó napjain banki átutalással) lehet befizetni, készpénzes befizetésre nincsen lehetőség.

Megértésüket köszönjük!